Teatterikeskus Kulttuurihyvinvointikaupan tilausehdot
Tilausehdot
Teatterikeskuksen kulttuurihyvinvointikaupan
käyttöehdot
Päivitetty 3/2023
Nämä käyttöehdot määrittelevät Kulttuurihyvinvointikaupan käytön ehdot, sekä myyjän ja ostajan välisen palvelusopimuksen vastuut ja ehdot.
Käyttöehtojen sisältö
1. Yleiset ehdot ja termit
2. Tilaus ja sen vahvistaminen
3. Maksut ja maksaminen
4. Sopimuksen voimassaolo
5. Sopimuksen siirto
6. Peruutusehdot
7. Ylivoimainen este
8. Käyttöehtojen ja hintojen muuttaminen
9. Kulttuurihyvinvointikaupan tekninen vastuu
10. Lainvalinta ja riidanratkaisu
1. Yleiset ehdot ja termit
Teatterikeskuksen Kulttuurihyvinvointikauppa on Teatterikeskus ry:n (Y-tunnus 0221128-2) jäsenjärjestöjen tilausesityksiä myyjä verkkokauppa. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Teatterikeskuksen jäsenyhteisöjen ja Kulttuurihyvinvointikaupan asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa.
Asiakas/tilaaja/ostaja on Teatterikeskuksen verkkokaupassa asioiva tilausesityksen ostaja/organisaatio/yritystä edustava henkilö. Teatterikeskus toimii asiakkaan ja palvelun tarjoavan jäsenyhteisönsä välillä, eikä ole kaupan osapuoli. Sopimus syntyy toteuttavan jäsenorganisaation ja asiakas/tilaaja/ostajan välillä. Myyjä on tilattavan kulttuurihyvinvointipalvelun tuottava järjestö.
Tilausesitysten tuottaja/toimittaja/myyjä on kulttuurihyvinvointia tuottava Teatterikeskuksen jäsenyhteisö. Tilausesitys on Kulttuurihyvinvointikaupassa tarjolla oleva tuotteistettu ja hinnoiteltu tilausesitys- tai työpajaohjelmapaketti.
2. Tilaus ja sen vahvistaminen
Asiakkaan tilatessa tilausesityksen Kulttuurihyvinvointikaupan kautta, hän on itse vastuussa siitä, että hän on perehtynyt huolellisesti ostamansa ohjelmapaketin sisältöön. Asiakas hyväksyy ohjelmapaketin sellaisena, kuin se on elämyskaupassa esitelty, eikä esimerkiksi esiintyjäkokoonpanon, kielen, keston tai yleisökoon suhteen ole mahdollista tehdä muutoksia (ilman erillistä korvausta). Asiakkaan on mahdollista hankkia täysin itselleen räätälöity* tuote erillisen tarjouspyynnön kautta (sähköinen lomake).
Ostaja sitoutuu tarjoamaan tilausesitykselle suotuisat puitteet ja ympäristön, sekä huolehtimaan tilan äänentoistosta, mikäli sellainen katsotaan esiintyjien osalta välttämättömäksi.
Asiakas vahvistaa hyväksyneensä tilauksen maksamalla sen maksupalvelun kautta tai laskulla. Vahvistettu tilaus muodostaa ostajan ja myyjän välille palvelusopimuksen.
Myyjä eli Teatterikeskuksen jäsenyhteisö on vastuussa ohjelmapalvelun suorittamisesta ohjelmapaketin mukaisesti ostajalle ilmoitettuna ajankohtana ja sovitussa paikassa.
3. Maksut ja maksaminen
Ostaja maksaa ohjelmapaketin palvelun maksupalvelun kautta tai laskulla. Tekemällä tilauksen, ostaja valtuuttaa myyjän veloittamaan ohjelmapaketin hinnan ilmoittamaltaan maksukortilta. Tilauksen hintaan voidaan lisätä maksukortin tarjoajan perimä maksu, kuten luottokorttimaksu. Mikäli korttimaksaminen epäonnistuu, lähetämme ostajalle laskun meille ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Lasku tulee maksaa välittömästi. Sisällön tilaaminen myös laskulla on mahdollista. Lasku tulee olla maksettuna viimeistään 14 päivää ennen toteutuspäivää.
4. Sopimuksen voimassaolo
Ostajan ja myyjän välinen sopimus on voimassa tilauksen toimitushetkeen saakka. Ostajalla on oikeus reklamoida tuotteesta sähköpostitse palvelun tuottaneelle yhteisölle kahden päivän sisällä toimituksen päättymisestä.
5. Sopimuksen siirto
Hyvin perustelluista syistä ja erikseen sovittaessa tilaaja voi siirtää tilausesityksen toiseen ajankohtaan 14 päivää ennen tapahtuman alkua. Myyjällä on oikeus hylätä siirtämispyyntö. Siirrosta on sovittava kirjallisesti myyjän kanssa ja siitä tulee saada erillinen vahvistus myyjältä.
6. Peruutusehdot
Ostajalla ei ole 14-päivän peruutusoikeutta tekemälleen tilaukselle. Ostaja voi vahvistetun tilauksen jälkeen peruuttaa ohjelmapalvelun toimittamisen tai tilauksen ainoastaan ylivoimaisen esteen sattuessa.
Erikseen sovittaessa tilaaja voi siirtää tilausesityksen toiseen ajankohtaan 14 päivää ennen tapahtuman alkua. Siirrosta on sovittava kirjallisesti myyjän kanssa ja siitä tulee saada erillinen vahvistus myyjältä.
Mikäli ostaja peruuttaa ohjelmapalvelun muusta syystä kuin ylivoimaisesta esteestä, ostajan on maksettava tilaamansa ohjelmapaketin hinta kokonaisuudessaan.
Mikäli myyjä peruuttaa tilausesityksen, ostajalle on palautettava kaikki hänen elämyskaupassa maksamansa maksut.
7. Ylivoimainen este
Myyjä ei vastaa vahingosta, esteestä tai viivytyksestä, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Force majeure, eli ylivoimainen este, on yllättävä, ennalta-arvaamaton ja osapuolten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolinen tapahtuma, joka estää osapuolen sopimuksenmukaisen suoritusvelvollisuuden täyttymisen. Ylivoimaisen esteen sattuessa sopimuspuolet vapautuvat sopimusvelvoitteestaan ilman korvausseuraamuksia; ylivoimainen este on ns. vapauttamisperuste. Ylivoimisesta esteestä tulee tehdä kirjallinen ilmoitus ja se täytyy yhteisesti hyväksyä osapuolten kesken. Osapuolet ovat velvollisia ilmoittamaan ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.
8. Käyttöehtojen ja hintojen muuttaminen
Myyjällä on oikeus muuttaa Kulttuurihyvinvointikaupan käyttöehtoja ja ohjelmapakettien hintoja minä ajankohtana tahansa. Muutokset eivät kuitenkaan koske jo tehtyjä ja maksettuja tilauksia, vaan niissä noudatetaan hintoja, jotka ovat olleet voimassa sopimuksen syntyhetkellä.
9. Kulttuurihyvinvointikaupan tekninen vastuu
Kulttuurihyvinvointikaupan teknisistä ominaisuuksista vastaa ja tilauksen välittäjänä sekä teknisenä mahdollistajana toimii Gigle Oy (2783035-4). Gigle ei vastaa myynnistä tai myyjän ja ostajan välisestä palvelusopimuksesta. Gigle toimittaa ostajalle tämän tilaaman tilausesityksen tilausvahvistuksen ostajan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen tai viestinä puhelimeen, kun tilausesityksen myyjä on vahvistanut tilauksen.
Huomioithan, että vaikka Gigle pyrkii huolehtimaan teknisestä toimivuudesta, se voi keskeytyä tai päättyä ja Giglessä voi esiintyä käyttökatkoksia. Gigle on vastuussa Giglen käytöstä tai käytön estymisestä aiheutuneista vahingoista ainoastaan, mikäli kyse on tahallisesti tehdystä tai törkeästä huolimattomuudesta johtuvasta virheestä. Gigle pyrkii kuitenkin tiedottamaan mahdollista häiriöistä etukäteen ja suorittamaan palvelun ylläpitoon liittyvät toimenpiteet siten, että ne haittaavat sen käyttöä mahdollisimman vähän.
10. Lainvalinta ja riidanratkaisu
Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta lainvalintaa koskevia säännöksiä. Mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti osapuolten välisin neuvotteluin. Mikäli neuvottelut epäonnistuvat, ratkaistaan riidat ensiasteena Helsingin käräjäoikeudessa. Kuluttajakäyttäjä voi kuitenkin aina nostaa kanteen tai olla vastaajana oman asuinpaikkansa alioikeudessa. Kuluttajana voit riitatilanteessa myös kääntyä kuluttajariitalautakunnan (kuluttajariita.fi) tai Euroopan komission verkkopohjaisen riidanratkaisufoorumin (ec.europa.eu/odr) puoleen.