Takaisin kaikkiin tapahtumiin

Sponsorointi- ja vastikkeellisten yritysyhteistyökumppanuuksien koulutus

Kolmiosainen sponsorointi- ja vastikkeellisten yritysyhteistyökumppanuuksien koulutuskokonaisuus

Tämä ainutlaatuinen kolmiosainen koulutuskokonaisuus tarjoaa esittävän taiteen vapaan kentän toimijoille ajankohtaisen ja käytännönläheisen katsauksen sponsorointi- ja yritysyhteistyön mahdollisuuksiin ja hyötyihin. Jokainen moduuli pureutuu syvälle kumppanuuksien rakentamisen ytimeen, keskittyen ensin laajentamaan ymmärrystä, sitten tunnistamaan vahvuuksia ja lopuksi terävöittämään myyntitaitoja. Koulutuksen aikana saat käyttöösi konkreettisia työkaluja ja toimintamalleja, joiden avulla voit luoda tuloksellisia kumppanuuksia, jotka erottuvat ja tuottavat arvoa molemmille osapuolille. Toni Nikusen johdolla opit, miksi pienet esittävän taiteen toimijat voivat olla houkuttelevia kumppaneita yrityksille – ja miten tämä mahdollisuus kannattaa hyödyntää heti!

Ilmoittaudu nyt!

Tiistai 22.10. klo 13–1430 Teams

Tiistai 12.11. klo 13–1430 Teams

Tiistai 3.12. klo 13–1430 Teams

Koulutuksen hinta Teatterikeskuksen jäsenille (yksi osallistuja) 250 €,  Teatterikeskuksen jäsenyhteisölle (koko ryhmä osallistuu 290 €), muut vapaan kentän toimijat 459 €.

Ilmoittautumiset: https://forms.gle/oHK4iZb4NHtQqV67A

Huomaathan ilmoittautumisen jälkeen tehdään ennakkokysely. Se joka auttaa hahmottamaan osallistujien taustaa, kiinnostuksia ja näyttöjä yritysyhteistyöstä.

Koulutus koostuu kolmesta kokonaisuudesta

1) To be or not to be? That is the question? Ensimmäisen moduulin tarkoitus on laajentaa käsitystä yritysyhteistyön mahdollisuuksista ja hyödyistä. Todella usein meillä on vakkiintuneet käsitykset sponsoroinnista ja yritysyhteistyöstä. Jotta voimme rakentaa houkuttelevia ja tuloksellisia kumppanuuksia meidän on hahmotettava asiaa laajemmin. Perehdymme tapausesimerkkeihin ja keskustelemme osallistujien onnistumisista, epäonnistumisista ja havannoista kumppanuuksiin liittyen. Tavoitteena on hahmottaa aihealuetta laajemmin, innostua aiheesta ja alkaa ymmärtämään millaisia mahdollisuuksia tässä voi piillä juuri meitä varten.

2) Mitä yritykset ovat ostamassa? Mitä te oikeasti olette myymässä? Tarkastellaan markkinalla olevia mahdollisuuksia toimintamalleja hyödyntämällä. Opitaan tunnistamaan ja hyödyntämään omia ja organisaation vahvuuksia markkinalla oleviin mahdollisuuksiin. Käydään läpi sponsoroinnin toimintamallia, jonka avulla saadaan luotua toiminnalle rakennetta, toistettavuutta ja sisäistä intoa. Tavoitteena on oppia tunnistamaan vahvuuksia ja mahdollisuuksia. Aloittaa toimintamallin rakentaminen ja ymmärtää idea-konsepti-kumppanuus -mallin eri vaiheet myyntituotteiden rakentamisessa.

3) Soitanko, laitanko tekstaria, roikunko Linkkarissa vai laadinko uutiskirjeitä? Perehdymme erilaisiin tapoihin tehdä myyntiä. Nostamme keskiöön erottumisen merkityksen sekä kumppaniksi kysymisen voiman. Käymme läpi kokemuksia ja kokemuksianne siitä, miten myyntiä kannattaa tehdä. Tavoitteena on ymmärtää omat mieltymykset, yleiset kokemukset ja kumppanin mieltymykset. Ymmärtää erottumisen merkitys sekä verkoston voima.

Kokonaisuus käy läpi kumppanuushankinnan perusteet ja soveltuu niin vasta-alkajille kuin satoja tuhansia jo myyneille toimijoille. Kontekstia rakennetaan ennakkokyselyn avulla optimoiden tasoa osallistujien mukaan. Erityisen hyvin kokonaisuus soveltuu aihealueesta innostuneille tai siitä jo tehneille. Mukaan kannattaa lähteä heti alusta, jolloin osallistuneille luodaan myös sparrailuryhmä WhatsAppiin. Mukaan pääsee myös kesken kaiken, sillä sessiot nauhoitetaan ja niihin pääsee käsiksi osallistumisen jälkeen, milloin vain.

Koulutusta vetää Sponssi Oy:n Toni Nikunen. Tonilla on kymmenvuoden kokemus eri tason yhteistyökumppanuuksista. Nikunen on Suomen kouluttautunein sponsoroinnin ammattilainen, joka ammentaa parhaita käytäntöjä tekemiseen niin Suomesta kuin maailmatakin. Sponsorointi on markkinointiviestinnän monimuotoisin työkalu, joka tarjoaa valtavasti mahdollisuuksia sekä yrityksille että oikeuksien omistajille. Esitystaiteen toimijoille yhteistyökumppanuudet mahdollistavat oikein integroituna paitsi keinon lisätä tuloja, niin myös tukea toimijan tunnettuutta ja muuta kasvua. Haastan kenttää katsomaan boxin ulkopuolelle ja tuomaan luovuutta kumppanuuksiin. Uskon että voimme koulutuskokonaisuuden aikana oivaltaa kumppanuuksiin uutta ja rakentaa jotain ennen näkemätöntä.

Sponsorointi on markkinointiviestinnän monimuotoisin työkalu, joka tarjoaa valtavasti mahdollisuuksia sekä yrityksille että oikeuksien omistajille. Esitystaiteen toimijoille yhteistyökumppanuudet mahdollistavat oikein integroituna paitsi keinon lisätä tuloja, niin myös tukea toimijan tunnettuutta ja muuta kasvua. Haastan kenttää katsomaan boxin ulkopuolelle ja tuomaan luovuutta kumppanuuksiin. Uskon että voimme koulutuskokonaisuuden aikana oivaltaa kumppanuuksiin uutta ja rakentaa jotain ennen näkemätöntä.

- Toni Nikunen


Lisää tuloksellisista yhteistyökumppanuuksista: https://sponssioy.fi/

 

Edellinen
Edellinen
10. lokakuuta

Toiminta-avustushakujen äärellä -keskustelu

Seuraava
Seuraava
23. lokakuuta

Jäsentapaaminen